Word jij onze nieuwe huisgenoot?

Stichting Majstro is een ouderinitiatief en realiseert een woonplek in Nijmegen-Noord voor jongeren met een verstandelijke of meervoudige beperking. Het wooninitiatief gaat in de eerste maanden van 2022 van start. Er is ruimte voor 10 jongeren. Elke jongere heeft zijn of haar eigen kamer met een gezamenlijke leefruimte met tuin.

Geïnteresseerde kandidaten die zich herkennen in onderstaand profiel kunnen zich bij ons aanmelden.

Bewonersprofiel

• Leeftijd: jongvolwassenen vanaf 18 jaar
  • Beperking: verstandelijke beperking
  • Zelfstandigheid: 24/7 zorg aanwezig
  • Dagbesteding: in de omgeving van Nijmegen
  • Mobiliteit: het wooninitiatief is gelijkvloers en bevindt zich op de begane grond.
  • Zorgfinanciering: WLZ indicatie VG04 of vergelijkbaar
  • Wonen/zorg: Zorgwiel
  • Locatie: 'Hof van Holland' Lent (Nijmegen)

Wij zoeken nog twee bewoners die in het dagelijks leven begeleiding nodig hebben bij ADL en sociale contacten. Jongeren die begeleiding nodig hebben maar ook gemotiveerd zijn te groeien in zelfstandigheid. Stichting Majstro biedt deze jongeren een veilige leefomgeving en volledige ondersteuning bij het meedoen in de maatschappij.

Procedure
Toekomstige bewoners en hun ouder/verzorgers gaan kennismaken met een vertegenwoordiger van stichting Majstro. Bij wederzijds interesse volgt het contact met een gedragswetenschapper. Deze bekijkt of de toekomstige bewoners passen binnen de groep. Als dat zo is start het woontraject bij Majstro en worden de jongeren en hun ouders/verzorgers actief betrokken bij het wooninitiatief.

Neem voor meer informatie contact op met Christa Straatman, info@stichtingmajstro.nl of 06-14715393.